وضعیت سفارش من چطوره؟ چطور پیگیری کنم؟
یکی از رایجترین دغدغههای مشتریان عزیز اینه که سفارششون در چه مرحلهایه و چه زمانی به دستشون میرسه. ما توی این راهنما، به سادهترین شکل ممکن، همه اطلاعات لازم درباره زمان پردازش، ارسال و رهگیری مرسولات پستی رو در اختیارتون میذاریم.
⏱ چه مدت طول میکشه تا بسته ارسال بشه؟
فرآیند ثبت، آمادهسازی و تحویل سفارشها به پست، معمولاً بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری طول میکشه.
البته اولویت ما همیشه اینه که بستهها زودتر (مثلاً در همون 24 ساعت اول) به پست تحویل داده بشن، ولی گاهی اوقات بهدلیل تعداد بالای سفارشها، ممکنه کمی بیشتر زمان ببره.
سفارش من کی میرسه؟
بعد از تحویل بسته به پست، زمان رسیدن اون به مقصد، به موقعیت جغرافیایی شما و شرایط کاری اداره پست بستگی داره:
برای تهران:بستهها پست ویژه میشن که اصولا باید روز بعد پست شدن بدستتون برسه ولی معمولاً بین ۲ تا ۳ روز کاری روش حساب کنید که بدقولی پست در شرایط مخلف رو لحاظ کرده باشید.
برای سایر شهرها: همه بستهها پست پیشتاز میشن که بین ۳ تا ۴ روز کاری زمان میبره. ولی بازم تایم دقیقش دست اداره پسته.
این بازهها تقریبی هستن. در مواردی ممکنه بسته زودتر یا کمی دیرتر از این زمانها به مقصد برسه.
چطور بستهام رو رهگیری کنم؟
چند ساعت بعد از تحویل مرسوله به اداره پست:
یک لینک کد رهگیری از طریق پیامک برای شما ارسال میشه.
همچنین میتونید این کد رو توی حساب کاربریتون در بخش سفارشها مشاهده کنید.
برای پیگیری وضعیت بستهتون:
روی لینک پیامک رهگیری کلیک کنید
اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی مرسوله به شما نمایش داده میشه
اگه لینک براتون نیومده:
وارد سایت tracking.post.ir بشید.
کد رهگیری رو در قسمت مربوط وارد کنید و دکمه جستجو رو بزنید.
اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی مرسوله به شما نمایش داده میشه.
⚠️ نکاتی درباره سیستم رهگیری
گاهی سامانه رهگیری ممکنه برای مدتی اطلاعاتی نشون نده. این موضوع معمولاً موقته و به زودی برطرف میشه.
در دورههایی مثل روزهای پایانی سال، بهروزرسانی اطلاعات در سامانه با تأخیر انجام میشه. حتی ممکنه بستهتون رو دریافت کرده باشید ولی وضعیت اون هنوز توی سایت «در حال ارسال» باشه.
اگر دیدید نوشته شده «مرسوله تحویل گیرنده شده» اما چیزی دریافت نکردید، اول مطمئن بشید که بسته به نگهبان، همسایه یا فرد دیگهای تحویل داده نشده.
در موارد نادری هم ممکنه مامور پست وضعیت رو «تحویلشده» ثبت کنه ولی خودش یکی دو روز بعد بسته رو بیاره تا جریمه نشه.❓ اگر هنگام تحویل در منزل نباشم چه میشود؟
مامور پست دو بار در دو روز متفاوت برای تحویل مراجعه میکنه. (البته بستگی به اداره پستتون داره بعضی اداره پستا یک بار میارن و بسته رو برگشت می زنن که البته اصولی نیست اینو کامل تو وضعیت سفارشت می تونی ببینی)
در صورت عدم حضور، بسته به اداره پست منطقهتون برمیگرده و به مدت چند روز در قسمت «باجه معطله» نگهداری میشه.
توی این مدت میتونید با پرداخت هزینه ارسال مجدد، درخواست بدید که دوباره براتون بفرستن، یا حضوری از اداره پست تحویل بگیرید.(سریع ترین و مطمئن ترین راهش تحویل حضوری از اداره پستتونه)
اگر باز هم بسته رو تحویل نگیرید، به انبار ما برمیگرده و برای ارسال دوباره باید با پشتیبانی هماهنگ کنید (هزینه ارسال مجدد به عهده شماست).
پشتیبانی همراه شماست
اگر در هر مرحلهای از سفارش تا تحویل، نیاز به کمک داشتید، همکاران ما از طریق شماره 09362092948
در تلگرام، واتساپ، ایتا، روبیکا، پیامک و تماس
در کنارتون هستن تا مشکل رو پیگیری و برطرف کنن.
(تلگرام از همه بهتره چون اگه امکان پاسخگویی هم در اون لحظه وجود نداشته باشه کارتون در اولین فرصت پیگیری میشه)